Jesteś tutaj: Nasze Przedszkole Metody pracy w przedszkolu

Metody pracy w przedszkolu

Drukuj PDF

czytanie

Podstawową i naturalną formą aktywności dziecka w wieku przedszkolnym jest zabawa, a motywem jej podejmowania jest przeżywanie pewnych sytuacji czy zdarzeń, które już uprzednio zaistniały w doświadczeniu poznawczym, w obserwacji czynności i zachowań ludzi dorosłych. Motywacja odgrywa największą rolę w podejmowaniu wysiłku i ma bezpośredni wpływ na kształtowanie postawy dziecka a dążenie do coraz pełniejszego przeżycia okoliczności i wydarzeń, ról społecznych poprzez zabawę stanowi stale odnawiane, niewyczerpane źródło aktywności zabawowej dziecka. W naszym przedszkolu nauczyciele wykorzystują takie metody, jak:

  •  Metodę samodzielnych doświadczeń, opartą na inicjatywie własnej dziecka,
  •  Metodę żądań stawianych przez nauczyciela, które dziecko rozwiązuje samodzielnie według własnego pomysłu,
  • Metodę ćwiczeń polegającą na powtarzaniu przez dziecko odpowiednich czynności,
  •  Metodę odtwarzania, np. podczas nauki wierszy i piosenek,
  •  Metody słowne: opowiadania, rozmowy, zagadki,

Nauczycielki stosują również w swojej pracy elementy nowatorskich metod, a wśród nich:

  •  elementy dramy, pedagogiki zabawy
  • metodę Ruchu rozwijającego W. Sherborne,
  •  improwizacje ruchową R. Labana,
  •  metodę K. Orffa,
  • elementy metody Dobrego Startu M. Bogdanowicz,
  • elementy pedagogiki Montessori – metoda ta uczy czynności życia codziennego, rozwija zmysły i usprawnia je
  •  matematyka E. Gruszczyk – Kolczyńskiej
  •  improwizację ruchową R. Labana
  • gimnastykę rytmiczną A. M. Kniessów
  • elementy metody Pedagogika Zabawy KLANZA,
  •  elementy metody Wspierania Rozwoju – „Terapia Bajką"
  •  elementy kinezjologii edukacyjnej P. Denissona,
  •  ćwiczenia H. Tymichovej,
  •  edukacja przez ruch - Doroty Dziamskiej,

Polecamy ciekawe strony dla dzieci